OPDRACHTGEVER

Volksuniversiteit Breda


WAT?

Nieuwe visuele identiteit met een hedendaagse look-and-feel

OPDRACHTGEVER

Volksuniversiteit Breda


WAT?

Nieuwe visuele identiteit met een hedendaagse look-and-feel

Nieuwe visuele identiteit / hedendaagse look&feel

We ontwikkelden een nieuwe hedendaagse visuele identiteit voor de befaamde Nuts Voksuniversiteit De Brede Aa (aangesloten bij Maatschappij tot Nut van 't Algemeen), sinds 1973! Volksuniversiteit Breda is een gecertificeerde opleiding voor volwasseneneducatie met een breed cursusaanbod. De nieuwe visuele identiteit is fris, vriendelijk, verleidelijk. Het is van deze tijd. Het logo manifesteert zich in verschillende kleuren, afhankelijk van context. De diagonaal uit het logo is doorgezet in de beelden. Zo ontstaat een originele en heel herkenbare beeldtaal, die mooie en verrassende, soms bevreemdende combinaties oplevert. De beeldcombinaties onderstrepen de breedte van deze organisatie.


We gaven vorm aan de correspondentielijn, banners en flyers, en we ontwikkelden een format voor een programmaboekje wat 2x per cursusseizoen uitkomt. Sinds 2017 is het dikkere programmaboekje vervangen door een A3 krant die in een grote oplage verspreid wordt.


Ook ontwikkelden we de website en e-nieuwsbrieven van Volksuniversiteit Breda. We bepaalden strakke kaders, in vorm en typografie, zodat de website er altijd herkenbaar uitziet. Het is eigenlijk meer een webshop, met een winkelmandje voor de cursus van jouw keuze. Alle cursussen zijn gekoppeld aan het administratiesysteem. Netwerkpartner Dvotion zorgde voor de technische realisatie.


Zie: volksuniversiteit-breda.nl

Islemunda / Podium van IJsselmonde (identiteit/web)

ONTWIKKELING VISUELE IDENTITEIT / WEB

SVP Sfeerbeheer

GLOBAL CHALLENGES INTERNATIONAL BOOST!

Deelgemeente IJsselmonde + ComWonen

JUMP! PARTICIPATIE / COHESIE